Банер
СВЯТОГОР.jpg

ОБУЧЕНИЕ АВС"Създай Себе си"

Банер

ВАЖНО!

Във връзка със зачестилите напоследък обаждания от хора, изгорели от "услугите" на измислени мошеници, представящи се за част от екипа на "Окултен Център Селена" уведомяваме най-учтиво, че екипът ни се състои от двама души Маг Селена и Маг Живин. Всяко друго позоваване на "Окултен Център Селена", на неговия Уебсайт, на авторските ни материали и регистрирани девизи и слогани е чист опит за измама и въвеждане в заблуждение на хората в беда с цел извличане на неправомерна печалба.

Екипът на "Окултен Център Селена"

Мантра йога
Написано от Маг Селена   
Понеделник, 27 Октомври 2008 12:47
Мантра йога е точна наука.

"МАНАНАТ ТРАЙЕТЕ ИТИ МАНТРАХ" - чрез постоянно повтаряне на мантра човек е защитен и освободен от колелото на раждане и смърт. Мантрата се достига чрез умствен процес.

Коренът "ман" означава "мисля", а наставката "тра" идва от "трай" - "защищавам" или "освобождавам" от връзките със света на явленията. Мантрата задвижва творческата сила и дарява вечна Благодат. Непрекъснато повтаряна, тя събужда съзнанието."


Свами Шивананда


Джапа йога

"Резултатността на джапа зависи от степента на концентрация. Умът трябва да бъде фиксиран върху Източника. Само тогава се извлича максимална полезност от мантрата. Всяка мантра има огромна сила. Тя е маса от ТЕДЖАС (лъчиста енергия). Мантрата преобразува умственото вещество, като създава определено движение на мисълта. Ритмичните вибрации, получени при повторението й, регулират неритмичните вибрации на петте обвивки. Тя обуздава естествените склонности на обективните мисли на ума, помага на духовната сила и я укрепва.

Свами Шивананда

"Практикуване на йога"



Мантрата е мистична енергия, затворена в звукова структура.

Във вибрациите на всяка мантра се съдържа определена сила. При концентрация и повторение нейната енергия се освобождава и приема форма.

Джапа, или Мантра йога, е тази практика, при която силата, съдържаща се в мантрите, се прилага за определени цели.

Всяка мантра се състои от съчетания от звуци (санскритската азбука съдържа 50 звука). Езикът санскрит още се нарича "деванагари" - език на боговете.

Древните мъдреци, настроени на по-висши нива на съзнание, са разбирали присъщата на звука сила и са използвали различни звукосъчетания, за да задвижат определени вибрации; а последните, прилагани систематично, са можели фактически да преместят планини.

Всъщност според една от теориите за строежа на египетските пирамиди древните египтяни са скулптирали и придвижвали камъни с огромни размери именно чрез високо развитата наука за звуковите вибрации.

Съвременната наука все още не може да отговори дали това е възможно. Но няма съмнение, че звукът действително има определен и възможен за предсказване ефект върху човешката психика и тяло.

Ярък пример за това е разликата между класическата и рок-музиката. Първата по-скоро успокоява, докато втората възбужда сетивата. Различните мантри, които се използват на по-фино ниво, имат различно предназначение. По-точно те насочват ума към концентрация върху Върховното и освобождават духовната енергия в чакрите на тялото.


Има различни мантри.

Някои, наречени БИДЖА (мантра-семе), нямат точно значение. Те въздействат върху надите - нервните проводници на астралното тяло, вибрират в чакрите по гръбнака и действат като фин масаж, освобождавайки блокировки; така те позволяват на кундалини да тече по-свободно.

При тях името и формата на звука са слети и не могат да се разграничат. Има и мантри със значение, което може да бъде преведено. Тези НИРГУНА - абстрактни мантри - също възбуждат силни вибрации в тялото, а словесно утвърждават единство с непроявеното чисто съзнание.

По-често срещани са мантрите на отделните божества, в които повтарянето на звука се съпровожда с визуализиране на специфична форма с атрибути. Напр. човек, склонен към уединение, който се стреми да разруши отрицателни качества, ще повтаря мантрата на Шива.

Човек със семейство, чийто идеал е любящия и изпълнен с отговорност съпруг, ще медитира върху Рама. Онзи, който вижда Бога като безкраен, възлюбил всичко и дори малко закачлив, ще изгради тези качества в себе си, като повтаря мантрата на Кришна.


Посвещение в мантра

Преди да започне да се занимава с джапа, човек трябва да се опита да намери гуру и да получи мантра от него. Посвещението в мантра е искрата, която разпалва дремещата духовна енергия, скрита във всяко човешко сърце. Веднъж запален,огънят се поддържа с ежедневно повторение.

Само онези, които са чисти, могат да посветят другите. Затова е важно човек да намери добър гуру. За да посвети успешно ученика в мантрата, самият гуру трябва да е преодолял силата и - т.е. да е медитирал върху нея достатъчно дълго, и да е достигнал мистично изживяване на Бога, като така е присвоил силата й. По време на посвещението гуруто възбужда силата (шакти) на мантрата в съзнанието си и я предава на ученика заедно със своята сила.

Ако ученикът е възприемчив, той приема в сърцето си лъчистата маса енергия и с това безкрайно много сила. Гуру, мантра и ученик са обединени в Божествената сила, проявена в съзнанието.

Между учител и ученик трябва да има психическо привличане, защото пътят на духа е отношение за цял живот. Гуруто продължава да ръководи и пречиства ученика, да го подготвя за Осъществяване на Бога - чрез джапа или с други средства. Към целта няма преки пътища. Човек трябва внимателно да избягва мошениците - търговци на мантри, които обещават мигновено просветление. Има измамници, които използват духовните интереси на искрено търсещите Истината.

Ако не намери гуру, човек може да си избере мантра, която му се струва подходяща. Тя трябва да бъде ежедневно повтаряна на ум с вяра и отдаденост. Това само по себе си е пречистване и път за реализация на Божественото съзнание.

Всяко нещо във вселената вибрира на определена дължина на вълната. Дължините на вълните могат да бъдат променяни. Напр. ако тонът на една цигулка стане по-висок, звукът може да счупи стъкло.Различните мантри,макар да имат еднакво силно въздействие, вибрират на различни честоти. При посвещение гуруто или самият ученик избират мантрата, която трябва да съответства на умствения тип на ученика.

Вибрациите на мантрата и тези на ума на ученика трябва да са съвместими. Също така умът трябва да възприема божеството, чиято форма в крайна сметка ще придобие. Процесът на настройване на тялото и ума към мантрата чрез джапа медитация е продължителен. Когато накрая постигне това, човек достига медитацията.

В състояние на медитация вътрешната мисловна вълна, канализирана чрез повторението на мантрата, се увеличава много. Колкото по-дълбока е медитацията, толкова по-забележим е резултатът. Концентрацията на ума нагоре изпраща поток от сила през върха на главата. Отговорът идва като фин магнитен дъжд, който облива тялото в течащо надолу меко електричество. Така силата на джапа медитацията води до Божествената вибрация. Човек изпитва вечната Тишина, която съдържа всички звуци.


Практика

Мантрите служат за призоваване на Божественото битие чрез звуците на санскрит.

Задвижвани и подсилвани с джапа медитацията, те преминават от вербално ниво през умствените и телепатични състояния до чиста мисловна енергия. От всички езици санскрит е най-близък до езика на телепатията, поради близостта си до 50-те изначални звука. Затова той е най-прекият път за достигане на трансцеденталното състояние.

Мантрите не могат да бъдат приготовлявани или поръчвани специално за отделни личности, въпреки някои неотдавнашни подобни твърдения. Те винаги са съществували в латентно състояние като звукови енергии. Както гравитацията беше открита, а не създадена от Нютон, така мантрите са били разкрити на древните мъдреци. Те са кодирани в древните ръкописи и предавани от учител на ученик.

Въпрекиq че е обичайно когато гуруто посвещава ученика, да получава приношения от плодове, цветя или пари, продаването на мантри е против всякакви духовни правила.

Мантра, божество или гуру, веднъж избрани, не трябва да бъдат сменяни. Има много пътеки към върха. Упоритостта да следва само една ще доведе ученика до горе по-бързо, отколкото ако пилее силата си да пробва всичките.


Сагуна мантри

Мантрите, използвани от духовните ученици за постигане на Божествена реализация, са сагуна мантри - с качества (създаващи форми). Те подпомагат процеса на изясняване на идеята, както и визуалните символи. С течение на времето рецитацията поражда фактическата форма на съответното божество.

Като обособено звуково тяло на съзнанието, мантрата е самото божество.

Формата на божеството се изявява като видимата част от звука. Затова мантрата трябва да бъде повтаряна по съответния начин, като се обръща внимание на сричките и ритъма. Ако се преведе, тя престава да бъде мантра, защото новосъздадените звукови вибрации вече не са тялото на божеството и не могат да го събудят.

Само ритмичните вибрации на санскритските съгласни, рецитирани правилно, могат да регулират нестабилните вибрации на ученика и да позволят на формата на божеството да се появи.

Хората на Запад са склонни да смятат, че различните мантри се отнасят за различните божества и че има голяма разлика във върховното изживяване. Никога не бива да се забравя, че всяко божество е само един аспект на Божественото, чието величие е твърде голямо, за да може умът да го схване в началото на духовната практика.

 Да използваме отново аналогията с хълма: многото пътеки към върха представляват отдаденост на различни аспекти на Бога. Хълмът е един, и върхът е един. Едва след като го достигне, човек има достатъчно широк кръгозор, за да обхване цялото.

Всяка истинска мантра отговаря на 6 условия: 1) била е първоначално разкрита на мъдрец, който чрез нея е постигнал Самореализация и я е предал на други;

2) има божество-управител;

3) има специфичен ритъм;

4) има БИДЖА (семе), което й дава особена сила - същността на мантрата;

5) има динамична божествена сила - шакти;

6) има нещо като запушалка, което задържа чистото съзнание, скрито в мантрата.

След като чрез ПОСТОЯННО и продължително повторение махнем тази запушалка, чистото съзнание се разкрива и виждаме образа на божеството.

Всъщност всички ученици боготворят единия Върховен Атман. Разликите се коренят в учениците. Те възникват от необходимостта от различни подходи към Божественото. Различните характери се привличат от различните негови проявления. Някои предпочитат тишината, други - активността; някои обичат природата, други - интелектуалните разсъждения.

Човек може да се приближи до Бога по-лесно, когато избере най-подходящия му аспект. Хармонията между ученика и избраното божество е особено важна. Целта ще бъде достигната само когато човек го види във всички божества и във всички същества.

При посвещението, извършвано от гуруто, се избира личното божество на ученика - ИЩА ДЕВАТА. Всеки е бил поклонник на определено божество в предишните си превъплъщения и впечатленията от това са се наслоили в подсъзнателния ум. Те влияят на умсвените вибрации и спомагат да се формира съответната личност.

Преклонението пред бога Шива в предишно прераждане ще накара ученика да е склонен към преклонение пред него и сега, и ще наслои определени умствени качества, като стоицизъм и любов към самотата. Човек, който избира за ища девата Шива, ще бъде привличан най-вече от абстрактни форми на мислене и от медитацията като начин на преклонение.

Домакин, за когото са важни семейство, отговорност и идеали, го привлича Рама - идеалният син, съпруг и законодател. Кришна привлича най-много хора, склонни към отдаденост и активни, уравновесени екстроверти, загрижени за благосъстоянието на другите.

Като нещастен младенец, младеж, отдаден на божествени игри в горите и полята на Вриндаван, и вдъхновен източник на мъдрост в "Бхагавад Гита", Той е наистина всеобхватен. Онези, които почитат майчинския аспект като божествена вселенска енергия, могат да се прекланят пред Дурга. Ако човек сам не може да разбере склонностите си, гуруто ще избере божеството в зависимост от своето прозрение.

След като бъдат избрани божеството и съответната мантра и ученикът получи посвещение от своя гуру, той работи с мантрата си, докато достигне просветление. Мантрата става негова песен. Той прави вибрациите й свои, и колкото по-успешно постигне това, толкова по-близко е до Бога.

За придобиване на определени качества могат да бъдат използвани и други допълнителни мантри. Повторението на "Ом Аим Сарасватяй Намах" дарява мъдрост, разум и творчески достижения. "Ом Шри Маха Лакшмяй Намах" дарява богатство и благосъстояние. Мантрата на Ганеша отстранява пречки за всякакви начинания.

Мантрата "Мана Мритюнджая" предотвратява катастрофи, неизлечими болести и нещастия, и дарява дълъг живот и безсмъртие. Тя е също така МОКША мантра - чрез която се достига до освобождение.

Онези, които я повтарят ежедневно, се радват на добро здраве, дълъг живот и върховно просветление. Преводът на тази особено силна мантра е: "Прекланяме се пред триокия Бог (Шива), излъчващ сладки аромати, който храни човешките същества. Нека той ме освободи от оковите на раждането и смъртта, както зрялата краставица се отделя от стъблото, и нека достигна безсмъртие."


«Медитация и мантри»

Свами Вишну Девананда





Добавете тази страница към любимата Ви социална мрежа, към любими, отметки....
 
Сходни статии
За сайта
© 2024 selenabg.com. Този сайт е притежание на Окултен Център Селена. Всички права запазени .