Експлозията в просветлението не се дължи на Йога процеса, а възниква независимо от него.
Крайната цел на Крия Йога е една дълбока религиозност, която се появява от Лая (изчезване) на ума, т.е. приемане религията на "не-ума" или новия ум, в който негативността на ума е отречена. Но, преди да се приеме тази дълбока религия (Sat-Chit-Ananda), може би си струва да се поразмишлява върху четирите вида религии на ума, тъй като трябва да тръгнем от там, където се намираме.
ПЪРВИЯТ ВИД Е ПРОДУКТ НА НЕВЕЖЕСТВОТО Егото не приема своето невежество. Поради това то агресивно твърди, че това, което знае, е крайното и най-висшето. Това поражда фанатизъм, фундаментализъм и всички кръвопролития в името на религията. Може би повече кръв се е проляла в името на религията, отколкото за която и да е друга кауза. Тази "религия" казва, че дори войната може да бъде религиозна - Свещената война, Кръстоносните походи, Джихат! Ако войната е свещена, тогава какво е несвещено? Тази изкривена религия на ума разрушава целостта на човека, като го обръща срещу целостта на живота, като го предизвиква да унищожава живота. Системите за вярване на тази религия на ума са само стратегии, чиято цел е да мами човечеството и да държи човека вечно нещастен.
ВТОРИЯТ ВИД Е ПРОДУКТ НА СТРАХА Всички видове страх и вина се насаждат чрез митове, истории и догадки. Човекът е тук само, за да бъде наказван и да се разкайва за "първородния грях". Идеята за ада е крайният страх!
ТРЕТИЯТ ВИД Е ПРОДУКТ НА АЛЧНОСТТА Всички видове фантазии, блянове, очаквания, надежди, амбиции, копнежи и алчност се произвеждат, за да се поддържа този вид религия на ума, да се държи човекът винаги в състояние на тревога и безпокойство. Концепцията за рая е най-крайната алчност.
ЧЕТВЪРТИЯТ ВИД Е ПРОДУКТ НА ТЕОЛОГИЯТА Всички тези, антитези, синтези, всички спорове и противоречия, всички настоявания и отричания, всички свещени концепции и високопарни фрази, всички произведения и постулати на ума са боклук.
Няма никаква истина в по-горе споменатите четири вида религии на ума.
Сега нека се опитаме да разберем религията на не-ума в трите й измерения. Тази религиозност е единствена и има три неделими части. Тази дълбока религиозност премахва всички тъмни, нездрави, грозни и отвратителни емоции и чувства в името на религията. Умът ви покварява, не-умът (това не означава липса на ум) ви поправя. Може да злоупотребите с ума, но не и с не-ума.
Тази религия на не-ума е науката за депрограмиране на вашия ум. За това няма нужда от пророци, спасители, папи, аватари, парамахамси и т.н. Енергията на разбирането и интелигентността е достатъчна. Умът осигурява информация, не-умът предизвиква трансформация.
ПЪРВО ИЗМЕРЕНИЕ НА РЕЛИГИОЗНОСТТА НА НЕ-УМА Sat - чист живот - Atithi Bhava. Това означава да се живее с отношение на гост. Ние всички сме гости. Никой не е постоянен жител на този свят. Гостът живее без привързване, но с чувството за пропорция. Той не причинява безредие в живота.
ВТОРО ИЗМЕРЕНИЕ НА РЕЛИГИОЗНОСТТА НА НЕ-УМА Chit - чисто съзнание - Sakshi Bhava. Това означава да съществуваш като свидетел, без избор, без превръщане на съзнанието в бойно поле на съперничещи си мисли. Осъзнаване, в което не се прави компромис със спокойствието.
ТРЕТО ИЗМЕРЕНИЕ НА РЕЛИГИОЗНОСТТА НА НЕ-УМА Anand - чиста радост (не удоволствие) - Samapti Bhava. Това означава да се набляга на края на противоположностите, а не да се хващаме в капана на тяхното изграждане. Противоположното качество на злото не е доброто. Това е хитро пресмятане на ума. Добротата разцъфтява, когато злото напълно е престанало да съществува. Когато мъката, породена от егоистични копнежи и желания, си отиде в следствие на феномена не-ум, тогава остава блаженството на Anand.
Размишлявайте над тези учения на Лая Йога, които се споделят по време на първия етап на Крия Йога посвещението, и се опитайте да разберете простото и ясно послание от великия стопанин йога и не се обърквайте от фалшивите балони на духовния пазар, които се пускат като неща, казани от Лахири Махасая. Лахири Махасая не дойде на тази планета, за да ви забавлява със слаби и парализиращи утешения, а за да премахне затвора на ума. Когато разберете практиката на Крия Йога, ще намерите това, което Лао Дзъ и Лахири Махасая са намерили в Лая (не-ума).
Тапас-Свадхая-Ишварапранидхан Крия Йога (Патанджали)
Крия Йога е движението от Свадхая (изучаване на пътищата на аза) към Ишвара-пранидхан (възприемане на целостта) чрез Тапас (Крия практики). Крия Йога е установяване в естественото състояние и следователно освобождаване от хватката на митовете, игрите и болестите на ума. Тя също е Ащанга Йога във форма, постигната без усилия.
АЩАНГА ЙОГА
Ащанга има осем аспекта. Йога означава тяхната интеграция. Ащанга Йога показва осемте аспекта на интегриран живот, при който всички конфликтни принуди от ума (разделното съзнание) изчезват: I. Яма (основното значение е правила) - има пет Ями. Две за устата: 1. Не говори лъжи; 2. Не се пристрастявай. Две за ръцете: 1. Не кради; 2. Не проявявай насилие. Една за онова място: 1. Нямай неправилно сексуално поведение.
II. Нияма (основното значение е закони) - има пет Ниями: 1. Саоча (чистота) 2. Сантоша (удовлетворение) 3. Дама (простота / аскетизъм) 4. Даана (благотворителност - да направиш нещо за нищо) 5. Дайа (състрадателност)
III. Асана (основното значение е седеж). Да седиш неподвижно (усамотяване).
IV. Пранаяма (регулиране на дишането/ ума). Следствие от Пранаяма е краят на идеите, т.е. поява на вътрешния поглед.
V. Пратияхара - край на навиците и привързаностите, т.е. поява на холистичен и здрав живот.
VI. Дхарана - начало на процес на случайно настъпващи периоди на липса на разделно съзнание.
VII. Дхияна - съзерцателна осъзнатост, т.е. медитация без медитиращ.
VIII. Самадхи (основното значение е установена пълнота на съзнанието: - савикалпа - понякога, - нирвикалпа - непрекъснато. По-дълбоко осъзнаване на обхвата на съществуването (не на опита), когато причината и следствието в нашите реакции стават едно-единствено движение.
Просветлението в мистерията на съществуването е мигновен процес, а не протичащ във времето, въпреки че той се случва по време на Крия процеса за постигане на ясна мисъл, благородни чувства и целомъдрие на поведението. Експлозията в просветлението не се дължи на Йога процеса, а възниква независимо от него. Йога е може би най-добрият път към експлозията, която е безпричинна, т.е. не може да бъде хваната в капана на дребнавата верига на причини и следствия.
ТОВА Е НАЙ-ВИСШЕ БЛАГОВОЛЕНИЕ.
Добавете тази страница към любимата Ви социална мрежа, към любими, отметки....
|