НАЧАЛО / Към уебсайта
Въпроси/Отговори Въпроси/Отговори Търсене Търсене Потребители Потребители Потребителски групи Потребителски групи
Профил Профил Влезте, за да видите съобщенията си Влезте, за да видите съобщенията си Регистрирайте се Регистрирайте се Вход Вход
В момента е: Нед Ное 24, 2024 3:41 pm Вижте мненията без отговор
Математическите способности са вродени
Създайте нова темаНапишете отговор
Предишната тема Следващата тема
Автор Съобщение
kati




Регистриран на: 30 Дек 2006
Мнения: 4761
Местожителство: София
Пуснато наПуснато на: Вто Сеп 09, 2008 11:52 am
МнениеЗаглавие : ??????????????? ??????????? ?? ???????
Отговорете с цитат

Тези резултати не са свързани с коефициента на интелигентност

Успехите на детето в математиката в значителна степен са свързани с “чувството към числата” – вродената способност правилно да се изчислява броят на предметите от пръв поглед, без да се броят.
Това се казва в статия на американски учени, публикувана в списание “Нейчър”.

Открихме, че способностите на детето бързо да оценява броя предмети може да покажат какви оценки има по математика в училище, коментира един от авторите на изследването д-р Джъстин Халберда от училището “Крейгър” по изкуства и наука.
Известно е, че както хората, така и животните имат вродена способност да оценяват количеството предмети, например животните могат да определят в кой от двата контейнери има повече храна.

За да установят дали това влияе на успеха в училище, учените тествали “чувството към числата” при 50 14-годишни ученици.
За кратко време на децата били показвани групи сини и жълти точки на екрана на компютъра и те трябвало бързо да кажат в коя група точките са повече.
Оказало се, че ако броят на точките е например 10 и 25, всички ученици отговаряли правилно.
Ако разликата в броя обаче намалее, някои деца изпитвали трудности при решаване на теста.
Оказало се, че децата, способни правилно да оценяват близки по брой точки, имали успехи в математиката още от най-ранна възраст.
При това учените потвърдили, че тези резултати не са свързани с общото ниво на коефициента на интелигентност.

Те също показали, че “чувството към числата” не е продукт на образованието, тъй като то е еднакво както при френските деца, посещаващи училище, така и при децата от племената в Амазонка, които никога не са учили математика, съобщава агенция “Новости”.

Успехите в математиката в значителна степен са свързани с интуитивните способности, но е неправилно да се твърди, че лошите оценки в училище са заложени генетично и не могат да бъдат променени, смята д-р Халберда.

По думите му на резултатите от обучението влияят множество фактори и те трябва да бъдат отчитани при усвояване на училищната програма. Освен това в перспектива учените смятат да изяснят дали може със специални упражнения да се развие базовото “чувство към числата” и да се подобрят успехите в математиката.


hicomm.bg




_________________
Универсална рецепта няма, всеки сам трябва да намери пътя към върха...

Вижте профила на потребителяИзпратете лично съобщениеИзпрати мейла Върнете се в началото
Покажи мнения от преди:    
Предишната тема Предишната тема
Създайте нова темаНапишете отговор

Идете на:   

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети


НАЧАЛО / Към уебсайта

Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group
style : saphir :: valid : xhtml css
Translation by: Boby Dimitrov