|
Автор |
Съобщение |
kati
Регистриран на: 30 Дек 2006
Мнения: 4761
Местожителство: София
|
Пуснато на: Вто Сеп 09, 2008 11:52 am
Заглавие : ??????????????? ??????????? ?? ???????
|
|
|
Тези резултати не са свързани с коефициента на интелигентност
Успехите на детето в математиката в значителна степен са свързани с “чувството към числата” – вродената способност правилно да се изчислява броят на предметите от пръв поглед, без да се броят.
Това се казва в статия на американски учени, публикувана в списание “Нейчър”.
Открихме, че способностите на детето бързо да оценява броя предмети може да покажат какви оценки има по математика в училище, коментира един от авторите на изследването д-р Джъстин Халберда от училището “Крейгър” по изкуства и наука.
Известно е, че както хората, така и животните имат вродена способност да оценяват количеството предмети, например животните могат да определят в кой от двата контейнери има повече храна.
За да установят дали това влияе на успеха в училище, учените тествали “чувството към числата” при 50 14-годишни ученици.
За кратко време на децата били показвани групи сини и жълти точки на екрана на компютъра и те трябвало бързо да кажат в коя група точките са повече.
Оказало се, че ако броят на точките е например 10 и 25, всички ученици отговаряли правилно.
Ако разликата в броя обаче намалее, някои деца изпитвали трудности при решаване на теста.
Оказало се, че децата, способни правилно да оценяват близки по брой точки, имали успехи в математиката още от най-ранна възраст.
При това учените потвърдили, че тези резултати не са свързани с общото ниво на коефициента на интелигентност.
Те също показали, че “чувството към числата” не е продукт на образованието, тъй като то е еднакво както при френските деца, посещаващи училище, така и при децата от племената в Амазонка, които никога не са учили математика, съобщава агенция “Новости”.
Успехите в математиката в значителна степен са свързани с интуитивните способности, но е неправилно да се твърди, че лошите оценки в училище са заложени генетично и не могат да бъдат променени, смята д-р Халберда.
По думите му на резултатите от обучението влияят множество фактори и те трябва да бъдат отчитани при усвояване на училищната програма. Освен това в перспектива учените смятат да изяснят дали може със специални упражнения да се развие базовото “чувство към числата” и да се подобрят успехите в математиката.
hicomm.bg
|
|
_________________ Универсална рецепта няма, всеки сам трябва да намери пътя към върха...
|
|
|
|
|
|
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети
|
НАЧАЛО / Към уебсайта
|
|